Το νέο ultra-compact SUV Aygo X της Toyota είναι το πρώτο πλήρως Hybrid Electric αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Χάρη στην τεχνολογία Toyota Hybrid Electric, το νέο Aygo X έχει τις χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και γίνεται το 1ο αυτοκίνητο που πετυχαίνει αυτόν τον στόχο χωρίς να φορτίζει. Με εκπομπές CO₂ μόλις 66 γρ./χλμ. μέσα στην πόλη, το νέο Aygo X ανεβάζει τον πήχη σε απόδοση και πρακτικότητα, και ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του. Προσφέρει αυξημένη ισχύ, πιο άμεση επιτάχυνση και εξαιρετικό κράτημα, χωρίς κανέναν συμβιβασμό σε στυλ, άνεση ή ποιότητα. Το νέο Aygo X προχωρά ακόμα περισσότερο, κάνοντας την αποδοτικότητα και τη χαρά της Hybrid Electric οδήγησης πιο προσιτές από ποτέ, ως το μικρότερο πλήρως Hybrid Electric όχημα της Toyota μέχρι σήμερα. Αντανακλά τη δέσμευση της εταιρείας να προσφέρει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε όλες τις κατηγορίες μέσω της πολυτεχνολογικής στρατηγικής (Multipath-way Strategy). Η πλατφόρμα GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA) και η χαμηλά τοποθετημένη υβριδική μπαταρία προσφέρουν χαμηλό κέντρο βάρους και άκαμπτο αμάξωμα για ευέλικτη οδική συμπεριφορά. Παράλληλα, η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης συνδυάζει την ορατότητα και την άνεση ενός μεγαλύτερου οχήματος με την αποδοτικότητα ενός μικρού.
Το «έτοιμο για όλα» Aygo X ανανεώνεται με κομψό εμπρός σχεδιασμό που αποπνέει premium χαρακτήρα και αναδεικνύει τον crossover προσανατολισμό του. Την εικόνα ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες 17 ή 18 ιντσών και οι μαύροι προτεταμένοι θόλοι τροχών. Για όσους αναζητούν πιο τολμηρή, δυναμική οδήγηση και σπορ εμφάνιση, το Aygo X αποκτά για πρώτη φορά τη νέα έκδοση GR SPORT. Προσφέρει ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, καθώς και ξεχωριστές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η κομψή και ξεχωριστή προσωπικότητα του Aygo X αναδεικνύεται μέσα από τη χρωματική φιλοσοφία «mellow spice», με τις αποχρώσεις Cinnamon, Jasmin, Tarragon και Lavandula να δημιουργούν μια μοντέρνα εμφάνιση που αντανακλά τις σύγχρονες προτιμήσεις των πελατών. Η έκδοση GR SPORT ξεχωρίζει με το αποκλειστικό χρώμα Mustard. Ως SUV της κατηγορίας Α, το νέο Aygo X προσφέρει στους πελάτες τα καλύτερα και των δύο κόσμων: πρακτικό και fun, compact αλλά γεμάτο αυτοπεποίθηση, αποδοτικό αλλά συναρπαστικό. Μοναδικό στην κατηγορία Α, φέρνει προσιτή μετάβαση στον εξηλεκτρισμό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στην Ελλάδα στα τέλη του 2025.
Ως το μικρότερο πλήρως Hybrid Electric αυτοκίνητο της Ευρώπης και πρώτο στην κατηγορία Α, το νέο Aygo X σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, από την καινοτομία έως σήμερα, με περισσότερα από 31 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα οχήματα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως. Με την παρουσίαση του εξηλεκτρισμένου Aygo X, η Toyota προσφέρει σε όλα τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της στην Ευρώπη –Yaris, Yaris Cross, Corolla, Corolla Cross, το C-HR, το RAV4 και το Aygo X – τη πλήρως Hybrid Electric τεχνολογία, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα στον εκδημοκρατισμό των εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών. Η πρόοδος αυτή επιτεύχθηκε χάρη στις βελτιώσεις στη θερμική απόδοση και στη μείωση του μεγέθους βασικών εξαρτημάτων, όπως οι μονάδες ελέγχου ισχύος, οι ηλεκτροκινητήρες και τα inverters. Η μετάβαση από τα πρώτα συστήματα νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) στην τεχνολογία ιόντων λιθίου επέτρεψε τη δημιουργία μικρότερων μπαταριών με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από σπάνιες γαίες.
Η ίδια Hybrid Dynamic Force τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο νέο Toyota Yaris εφαρμόζεται και στο Aygo X, προσφέροντας δυναμική οδήγηση με αυξημένη ισχύ και πιο άμεση επιτάχυνση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η προσαρμογή του Aygo X, ώστε να φιλοξενήσει το υβριδικό σύστημα κίνησης, διατηρώντας παράλληλα το συμπαγές μεταξόνιο των 2.430 mm, την ευελιξία χειρισμού και την χωρητικότητα αποσκευών των 231 λίτρων του προηγούμενου μοντέλου, απαιτούσε καινοτόμες λύσεις στη διάταξη των εξαρτημάτων. Για να χωρέσει ο μεγαλύτερος υβριδικός κινητήρας 1,5 λίτρου, ο εμπρόσθιος πρόβολος έχει επιμηκυνθεί κατά 76 mm, διατηρώντας παράλληλα τις αναλογίες του Aygo X. Η νέα αυτή αρχιτεκτονική επέτρεψε την ανανέωση του εμπρός μέρους, αντανακλώντας τη σύγχρονη ευρωπαϊκή σχεδιαστική γλώσσα της Toyota. Για πρώτη φορά σε υβριδικό Toyota, οι δύο σειρές κυψελών της μπαταρίας τοποθετούνται σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σε άλλα υβριδικά μοντέλα της Toyota χρησιμοποιείται παράλληλη διάταξη, που απαιτεί περισσότερο χώρο κατά μήκος.
Εκτός από τη θέση της υβριδικής μπαταρίας, το σύστημα ψύξης της διαθέτει μια καινοτόμο διάταξη. Ο ανεμιστήρας ψύξης, που συνήθως βρίσκεται δίπλα στην μπαταρία, τοποθετείται τώρα στο εμπρός τμήμα κάτω από το πίσω κάθισμα. Η νέα λύση όχι μόνο βελτιστοποιεί τον χώρο της καμπίνας, αλλά δημιουργεί και δύο ροές αέρα προς την μπαταρία, εξασφαλίζοντας αποτελεσματική ψύξη. Χάρη στην έξυπνη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, η βοηθητική μπαταρία τοποθετήθηκε κάτω από τον χώρο αποσκευών, γεγονός που επέτρεψε την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος χωρίς καμία επίπτωση στην αποθηκευτική ικανότητα. Για την ενσωμάτωση του εξηλεκτρισμένου συστήματος κίνησης χρειάστηκε επίσης ένα νέο σύστημα καλωδίωσης, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα εφαρμογής εντελώς νέων ηλεκτρονικών – όπως οι νέες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECU) – χωρίς κανένα εξάρτημα από την προηγούμενη γενιά. Πέρα από τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης και την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος, αυτό το βήμα επέτρεψε και την εισαγωγή ενός ψηφιακού πίνακα 7 ιντσών.
Επιπλέον, οι αλλαγές στη διάταξη επέτρεψαν την πλήρη αντικατάσταση του συστήματος κλιματισμού με μια βελτιωμένη έκδοση και την εισαγωγή διζωνικού κλιματισμού για τους εμπρός επιβάτες στις ανώτερες εκδόσεις. Η μεγαλύτερη ισχύς ανοίγει νέες προοπτικές, κάνοντας τις μεγάλες διαδρομές πιο άνετες και ξεκούραστες. Με ισχύ αυξημένη κατά 44 hp σε σχέση το προηγούμενο μοντέλο, το Aygo X αποδίδει πλέον 116 hp και επιταχύνει από 0–100 km/h σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Το πλήρως υβριδικό σύστημα επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση για μεγαλύτερα διαστήματα, με τους οδηγούς να μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης της μπαταρίας.
Η έκδοση GR SPORT είναι εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές ομάδες της TOYOTA GAZOO Racing. Ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ και ελατήρια βελτιώνουν το κράτημα, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ η ειδική ρύθμιση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού προσφέρει πιο άμεση και ακριβή απόκριση. Οι βελτιώσεις αυτές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα την άνεση κατά την οδήγηση στους δρόμους της πόλης. Η ήδη τολμηρή μπροστινή μάσκα αναβαθμίζεται με το χαρακτηριστικό μοτίβο «G-pattern», σήμα κατατεθέν των οχημάτων της οικογένειας GR. Οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου ενισχύουν τη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό της καμπίνας αναδεικνύεται με μαύρες και γκρι λεπτομέρειες, καθώς και με κεντητά λογότυπα GR, που αντικατοπτρίζουν το δυναμικό στυλ του Aygo X GR SPORT.